Werkafspraken
Bereikbaar maar toch niet beschikbaar:
-
We zijn we niet de hele dag beschikbaar, wel bereikbaar via Signal of sms. Het handigst is om uw vraag of boodschap aan te geven in een signal bericht (voor onze cliënten: in de groepsapp), een sms te sturen, of een email waarin u uw vraag stelt of boodschap overbrengt. En natuurlijk kunt u altijd de voicemail inspreken. We streven ernaar binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen. Wij kunnen dan ongestoord onze zaken regelen. We zijn dus wel bereikbaar, maar niet altijd direct beschikbaar.
-
Als U extra geld nodig hebt, dan moeten verzoeken per sms, signal of email worden gedaan. Uiterlijk binnen 48 uur op werkdagen zullen de verzoeken afgehandeld worden, d.w.z. dat u bericht krijgt of het mogelijk is en zo ja, hoe laat het ongeveer op uw rekening zal staan. Het is dus niet mogelijk om direct geld te krijgen. Telefonische aanvragen worden niet meer in behandeling genomen, alleen via sms, signal of email. Het gebeurt te vaak dat we ook nog met andere zaken bezig zijn waardoor telefonische afspraken soms toch niet (kunnen) worden uitgevoerd.
-
Periodieke betalingen zoals leefgeld worden niet incidenteel aangepast. Alleen als er tijdens de feestdagen problemen zouden kunnen ontstaan wisselen we dagen om.
-
Op werkdagen zullen de telefoons van 9.30 uur tot 12.30 uur aan staan. We nemen de telefoon op tenzij we al in gesprek zijn. Spreek daarom altijd uw boodschap in of stuur ons uw bericht via de app. We streven er naar om binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen, meestal zal het aan het eind van de dag of in de loop van de volgende ochtend zijn.
-
Op vrijdag aangevraagde bedragen kunnen dan niet meer behandeld worden. De eerstvolgende betaaldag is uiterlijk dinsdag daarna.
Gebruik van signal: gebruik alleen tekst. U kunt ons NIET bellen via de app! We reageren alleen op geschreven tekst.
Om elkaar goed te kunnen vervangen zijn groepsapps ingesteld. Wil je toch een van ons alleen een bericht sturen, dan kan dat natuurlijk via de individuele app.
​
Rekening en verantwoording:
-
De rechtbank heeft bepaald dat de bewindvoerder tenminste 1 keer per jaar in persoon contact met de cliënt moet hebben. Dat doen we door in ieder geval de rekening en verantwoording in dat gesprek aan de orde te laten komen. Dat kan bij u thuis zijn, maar het zal in de vestiging noord-holland vaker voorkomen dat u op kantoor wordt uitgenodigd. Indien u op dat contact nadrukkelijk geen prijs stelt, zullen wij de rechtbank daarvan op de hoogte stellen.
-
U krijgt van de verantwoording die wij naar de rechtbank sturen altijd een schriftelijke kopie op papier of via email of signal.
-
Burger Budget Bewust vindt het belangrijk dat u zicht houdt op uw geld. U kunt daarom via onview zien wat er op uw rekeningen gebeurt. Als u dat op prijs stelt krijgt u daarvoor een inlogcode. Onview werkt op een computer, maar ook op de telefoon of tablet is het mogelijk uw overzicht in te zien.
Plan van aanpak:
-
Er moet een plan worden gemaakt waarin staat wat we er samen aan kunnen doen om u eventueel later weer zelfstandig over uw geld te kunnen laten beslissen. Dat plan wordt voortdurend met u geëvalueerd en zonodig aangepast.
-
Elke 5 jaar wil de rechtbank daarvan een verslag toegestuurd krijgen. Ook daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt.
Huisvesting:
-
.Per 1 januari 2024 zijn we gehuisvest in ons kantoor aan De Wieken 52 in Hippolytushoef. Bij de toegang staat dan ook onze brievenbus met RING. Maak een afspraak als u naar kantoor wilt komen. Daarmee wordt voorkomen dat u aan de vaste deur komt omdat we er niet zijn.
​
Omgangsregels:
-
U hoeft slechts 1 x uw boodschap naar ons te sturen. 15x bellen of ???? in een app of sms is alleen maar irritant en laat ons niet sneller reageren.
-
Scheldkanonades door de telefoon, via signal, email of telefoon, het lijkt wel heel gewoon te worden. Wij zullen u met respect tegemoet treden en verwachten dat ook van u.
Wanneer u het met een van ons niet eens bent kunt u het klachtreglement raadplegen. We zullen altijd naar een oplossing zoeken.
​
​