Werkafspraken

Bereikbaar maar toch niet beschikbaar:  

  • Vanaf 1 juli 2014 zijn we niet meer de hele dag beschikbaar. Het handigst is om een sms te sturen, een watsapp of een email waarin u uw vraag stelt of boodschap overbrengt. En natuurlijk kunt u altijd de voicemail inspreken. We nemen binnen 2 werkdagen contact met u op. Wij kunnen dan ongestoord onze zaken regelen. We zijn dus wel bereikbaar, maar niet altijd direct beschikbaar.

  • Als U extra geld nodig hebt, dan moeten verzoeken per sms, whatsapp of email worden gedaan. De volgende ochtend zullen de verzoeken afgehandeld worden, d.w.z. dat u bericht krijgt of het mogelijk is en zo ja, hoe laat het ongeveer op uw rekening zal staan. Het is dus niet meer mogelijk om direct geld te krijgen. Telefonische aanvragen worden niet meer in behandeling genomen, alleen via sms, watsapp of email. Het gebeurt te vaak dat we ook nog met andere zaken bezig zijn waardoor telefonische afspraken soms toch niet (kunnen) worden uitgevoerd.

  • Periodieke betalingen zoals leefgeld worden niet meer incidenteel aangepast. Alleen als er tijdens de feestdagen problemen zouden kunnen ontstaan wisselen we dagen om.

  • Op werkdagen zullen de telefoons van 14.00 uur tot 17.00 uur aan staan. We nemen de telefoon op tenzij we al in gesprek zijn. Spreek daarom altijd uw boodschap in. Binnen 2 werkdagen nemen we in ieder geval contact op, meestal zal het aan het eind van de dag of in de loop van de volgende ochtend zijn.

 

Rekening en verantwoording:

  • Tot nu toe kreeg u een overzicht met bankafschriften. Het overzicht moest getekend teruggestuurd worden. De rechtbank heeft nu bepaald dat de bewindvoerder tenminste 1 keer per jaar in persoon contact met de cliënt moet hebben over de rekening en verantwoording. Dat doen we door in gesprek te gaan. Dat kan bij u thuis zijn, maar het zal in de vestiging noord-holland vaker voorkomen dat u op kantoor wordt uitgenodigd.

  • Burger Budget Bewust vindt het belangrijk dat u zicht houdt op uw geld. U kunt daarom via onview zien wat er op uw rekeningen gebeurt. Als u dat op prijs stelt krijgt u daarvoor een inlogcode. Onview werkt op een computer, maar sinds 2015 ook op de telefoon of tablet. Wie geen computer heeft kan in overleg bankafschriften toegestuurd krijgen.

 

Plan van aanpak:

  • Er moet een plan worden gemaakt waarin staat wat we er samen aan kunnen doen om u eventueel later weer zelfstandig over uw geld te kunnen laten beslissen. Dat plan wordt elk jaar geëvalueerd en zonodig aangepast.

 

Huisvesting:

  • Vanaf 1 april 2014 is ons hoofdkantoor gevestigd aan de Laan Bloys van Treslong 27 in Den Oever. Vroeger was dat een vestiging van de rabobank. Inmiddels is de pinautomaat van de rabobank vervangen door een gele geldautomaat. De hoofdingang hoort bij Eges dislecty. U kunt niet zo maar binnenwandelen. U bent van harte welkom, maar maak eerst een afspraak, zodat U zeker weet dat er iemand aanwezig is en tijd voor u heeft. Onze voordeur bevindt zich rechts van de automaat.

Omgangsregels:

  • U hoeft slechts 1 x uw boodschap naar ons te sturen. 15x bellen of ?? in een watsapp of sms is alleen maar irritant en laat ons niet sneller reageren.

  • Scheldkanonades door de telefoon, via watsapp, email, het lijkt wel heel gewoon te worden. Wij zullen u met respect tegemoettreden en verwachten dat ook van u.
    Wanneer u het met een van ons niet eens bent kunt u het klachtreglement raadplegen. We zullen altijd naar een oplossing zoeken.